نفس سبز

اگرخارم اگر خاشاک نکن کاری بسوزانم تن خشک وجودم را.کشم شعله زنم آتش همان دستی که خشکانیدتمام سبزی من را...

نفس سبز

اگرخارم اگر خاشاک نکن کاری بسوزانم تن خشک وجودم را.کشم شعله زنم آتش همان دستی که خشکانیدتمام سبزی من را...

سگ بودن در تشیع!

 

 

 

 

 

و اکنون ، که از گیر ادبیات سگ پرور و تصوف سفله پرور ، خدای مهربان خلاصم کرده است ، گرفتار اینها هستم که باز به نام مذهب و به بهانه ی دعا و ... 

 

و اکنون ، که از گیر ادبیات سگ پرور و تصوف سفله پرور ، خدای مهربان خلاصم کرده است ، گرفتار اینها هستم که باز به نام مذهب و به بهانه ی دعا و شفاعت و توسل و ندبه این مردم را به سگ بودن دعوت میکنند و پیروان راه و رسم علی و حسین و زینب را بصورت سگان علی و حسین و زینب در میآورند و حتی جمع را بنام ندبه کردن و ندبه خواندن روی زمین به چهار دست و پا میخوابانند و در پای امام غایب که حضرتش را به بازی در مجلس احضار میکنند و بر روی منبر مینشانند ، به عوعو کردن وامیدارند و شعار تشیعشان را ما سگ توایم عوعوعو انتخاب میکنند و انگار العیاذ بالله اهل بیت پیغمبر خانواده ای ارمنی اند که سگ دوست داشته باشند و سگ در خانه راه دهند و نگاه دارند و بنوازند و لقمه دهند ! آنهم انسانی را که به شکل سگ درآمده است ! و بجای معرفت و کمال و عمل و جهاد و حرکت و ایثار و خدمت برای نجات خود دم می جنباند و موس موس میکند و تملق می گوید و میبینیم که چگونه این مذهبی که این انسان مادی خاکی را مقام خلافت خدائی می بخشد و او را امانتدار خاص خدا مینامد و مسجود فرشتگان میسازد و به وی فرمان میدهد که : خلق و خوی خدا را بگیر ! در دست اینان مذهبی میشود که انسان را خلق و خوی سگ میدهد و کلب آستان میخواهد . و وقتی کسی سگ میشود بهر حال سگ است و همه جا سگ است . سگ امام که هیچ سگ خدا . مگر سگهای کوچه ها و زباله دانها و خانه های ارباب سگهای خدا نیستند ؟ 

 از این همه ذلت و ذلت و ضعف و ضعف و تسلیم و تسلیم و خلق و خوی دم جنبانی در برابر قدرت و برای لقمه ای نان و پاره ای استخوان و وحشی گری در برابر ضعف و پارس کردن بفرمان ارباب ، بستوه آمده ام . تحمل پذیر نیست که ملتی متمدن که از برجسته ترین ملتهای عزیز تاریخ بوده است و ملتی که در اسلام بزرگترین فخر را کسب کرده است و ملتی که در جهان مارک علی را بر پیشانی دارد ذلت و زبونی سگ را پیدا کند پاچه ضعفا را بگیرد و بر غریبه ها پارس کند و کنار در ارباب دم بجنباند و در اسلام سگ نجس است ولو سگ خاندان پیغمبر که از سگ بیزارند و سگ بازی را صفت یزید میشمارند .

                                                  برگرفته از کتاب با مخاطبهای آشنا اثر دکتر علی شریعتی 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد